Algemene voorwaarden Dermis Health

Algemene Voorwaarden

Deze voorwaarden bestaan uit 2 delen:                                                                                                                                                                                                                                                                                  1: Algemene bepalingen                                                                                                                                                                                                                                                                                                           2: Algemene aanvullende bepalingen Dermis Health

Algemene bepalingen:                                                                                                                                                                                 

Artikel 1- Definities: In deze Algemene Voorwaarden wordt met de in dit artikel aangeduide begrippen, klein of met een hoofdletter, zowel in enkelvoud als in meervoud gebruikt, de volgende betekenis gegeven tenzij uitdrukkelijk anders vermeld:                   

                                                            

(Algemene) Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van Leverancier, zoals in dit document beschreven, en alle daarvan deel uitmakende documenten;                                                             Aanbod: het aanbod georganiseerd en aangeboden door Leverancier, in de breedste zin van het woord, aan Klanten;                                                                                               

Aanbieding: het schriftelijke Aanbod van Leverancier om tegen een bepaalde prijs een bepaalde hoeveelheid Producten/Diensten te leveren, geldig in een genoemde bepaalde periode;                           Afstandsonderwijs: vorm van onderwijs op afstand, waarbij de docent/trainer van Leverancier en de Klant gebruik maken van één of meer technieken voor communicatie op afstand;                                 Bestelling: een door de Klant geplaatste bestelling betreffende een Product-, Dienst-  en/of Opleidingsaanbod van Leverancier;                                                                                                                               Contactonderwijs: vorm van persoonlijk onderwijs en sociale interactie, waarbij de docent/trainer van Leverancier en de Klant zich fysiek in dezelfde ruimte bevinden;                                                             Consument: de wederpartij, natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, met inbegrip van diens vertegenwoordigers, gemachtigden, rechtverkrijgenden en erfgenamen, die met Leverancier een Overeenkomst heeft gesloten of wenst te sluiten.                                                                                                                                                                                                  Content:  Content is de Inhoud die beschikbaar wordt gemaakt voor een online of offline medium. Content is er in tekst, beeld, geluid en/of combinaties daarvan. Denk aan: video’s, artikelen, infographics, animaties, foto’s en geluidsfragmenten en augmented reality.                                                                                                                                                     

Dag: kalenderdag;                                                                                                                                                                                                                       

Derde: door Leverancier ingeschakelde derde waarmee Leverancier samenwerkt en welke partij bepaalde werkzaamheden in opdracht van Leverancier en/of ten behoeve van de Klant verricht;             Dermis Health; een handelsnaam van Leverancier;  

Dermis Health website; de website www.dermishealth.nl van Dermis Health en alle gerelateerde subdomeinen, beheerd door Leverancier;

Diensten: een transactie van Leverancier naar de Klant waarbij een niet materieel goed wordt geleverd;                                                                                                                                                                          Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geleverd en geproduceerd en worden;                                                                                     

Duurovereenkomst: een Overeenkomst gesloten na Aanbod en aanvaarding van Leverancier voor een bepaalde periode en de door Leverancier gestelde Voorwaarden;                                                         Deelnemer: een persoon die zich heeft ingeschreven voor of deelneemt aan het Aanbod van Leverancier, zoals (gezondheids)programma's, en/of ééndaagse/ meerdaagse retreats.                                     Klacht: een klacht is een uiting van ontevredenheid over een bewezen dienst, een persoon of een product.                                                                                                                                                                   Klant: de wederpartij, natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, met inbegrip van diens vertegenwoordigers, gemachtigden, rechtverkrijgenden en erfgenamen, die met Leverancier een Overeenkomst heeft gesloten of wenst te sluiten;                                                                                                                                                                                                    Leverancier: Dermis Health Group, ingeschreven bij de KvK onder nummer 90720970 en handelend onder de handelsnaam ‘Skinuals’ en ‘Dermis Health’ en gebruiker van deze Algemene Voorwaarden;

Licentie: De licentie is de overeenkomst waarbij aan de licentienemer het recht wordt verleend om gebruik te maken van intellectuele eigendomsrechten van Leverancier;                                                     Opleiding(en): een door Leverancier verzorgd (web) gezondheidsprogramma, zoals een ééndaags of meerdaags retreats, training, her- of bijscholing, event, opleiding, studie, (web)cursus, workshop dan wel enige andere vorm van opleiding. Een opleiding kan onderverdeeld zijn in één of meerdere module(s) en/of meerdere opleidingsjaren en kan uit Afstandsonderwijs en/of Contactonderwijs bestaan; Onderwijsmateriaal: documentatie, opleidings-, instructie-, lesmateriaal, of enig ander materiaal, in welke vorm dan ook, dat wordt gebruikt als onderdeel van de Opleiding;                                                   Overeenkomst: elke afspraak gesloten tussen Klant en Leverancier welke betrekking hebben op het Aanbod;                                           

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst gesloten tussen Klant en Leverancier en waarbij uitsluitend gebruik is gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand in de zin van art. 6:230g sub e Burgerlijk Wetboek, zoals elektronische communicatie;                                                                                                                                                                                                                    Partij(en): Leverancier en Klant gezamenlijk;                                                                                                                                                                        

Product(en): door Leverancier aan de Klant verkochte, te leveren en/of geleverde Producten en/of Diensten uit het Aanbod (anders dan Opleidingen), waaronder begrepen de Voedingssupplementen;   Skinuals: een handelsnaam van Leverancier;                                                                                                                                                            

Skinuals Website: de website www.skinuals.com van Skinuals en alle gerelateerde subdomeinen, beheerd door Leverancier;

Voedingssupplement(en): door Leverancier verkochte en/of geleverde voedingssupplementen;                                                                                      

Artikel 2 - Toepasselijkheid & Aansprakelijkheid                                                                                                                                                                 

2.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op: a. iedere Overeenkomst tussen Leverancier en de Klant, waaronder onder andere begrepen Aanbiedingen, Bestellingen en alle Overeenkomsten, tenzij door Partijen schriftelijk anders is overeengekomen. b. Overeenkomsten met Leverancier waarbij voor de uitvoering door Leverancier derden dienen te worden betrokken; c. uit eerdere Overeenkomsten tussen Klant en Leverancier voortgekomen na- of deelbestellingen, respectievelijke nageleverde (deel)diensten.  2.2 Een verwijzing door de Klant naar eigen algemene voorwaarden wordt door Leverancier uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij vooraf schriftelijk met Leverancier anders is overeengekomen. 2.3 De (gehele of gedeeltelijke) ongeldigheid en/of onverbindendheid van één of meerdere bepalingen van de Algemene Voorwaarden tast(en) de geldigheid of verbindendheid van de overige bepalingen niet aan. Indien één of meer bepalingen uit deze Algemene Voorwaarden nietig, vernietigbaar dan wel onverbindend (b)lijken te zijn, blijven deze Algemene Voorwaarden voor het overige of andere onverminderd van kracht. Leverancier zullen en zijn gerechtigd om de eventuele nietige, vernietigbare c.q. onverbindende bepaling(en) te vervangen door bepalingen die niet nietig, vernietigbaar c.q. wel verbindend zijn en zo min mogelijk, gelet op het doel en de strekking van deze Voorwaarden, afwijken van de nietige, vernietigde c.q. onverbindende bepaling(en).  2.4 Leverancier heeft het recht, indien en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist, werkzaamheden te laten verrichten door Derden. 2.5 Leverancier is niet aansprakelijk voor enige schade, van welke aard en omvang dan ook en door welke oorzaak dan ook ontstaan, hetzij direct, hetzij indirect, welke het gevolg zijn van handelen en nalaten dan wel anderszins voor rekening komen van derden. 2.6 Leverancier is niet aansprakelijk voor enige schade, hetzij direct, hetzij  indirect, van welke aard dan ook, ontstaan doordat zij is uitgegaan dan wel mocht uitgaan van, door, of namens de Klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.                                   2.7 De Klant vrijwaart Leverancier uitdrukkelijk voor alle aanspraken van derden, tot vergoeding van enige schade. 2.8 Leverancier staat los van de Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD), alle opdrachtgevers en alle werkgevers waar Leverancier werknemers werkzaam zijn, of zijn geweest. Leverancier staat ook los van de bedrijven waar werknemers werkzaam zijn, of zijn geweest. De informatie van Leverancier is gebaseerd op eigen normen, waarden en opinie, welke in de loop der jaren zijn beïnvloed door opleidingen gevolgd door, werkervaringen van en bestudering van wetenschappelijke literatuur door de werknemers van Leverancier. 2.9 Bij een geadviseerd product en/of ingrediënt (waaronder, maar niet beperkt tot het Aanbod van de Leverancier) is de Klant zelf verantwoordelijk voor de beoordeling of een bepaald product en/of ingrediënt gezond, verantwoord en/of geschikt is voor de eindgebruiker. Enige aansprakelijkheid voortvloeiend uit een verkeerde beoordeling voor de Klant, is altijd voor rekening en risico van de Klant, deze vrijwaart Leverancier en hun medewerkers in de volste zin van het woord schade voortvloeiend uit een verkeerde beoordeling en indien ondanks een juiste beoordeling het product en of ingrediënt toch tot gezondheidsschade leidt voor de eindgebruiker en zijn directe familie. 2.10 Leverancier gebruikt alleen met toestemming Content van anderen, en vermeldt altijd de bron. Mocht dit onverhoopt missen, neem dan contact met de Leverancier. Leverancier zal dan zo spoedig mogelijk de bronvermelding toevoegen en/of de Content desgewenst verwijderen of aanpassen.  2.11 Wanneer er verbinding wordt gemaakt met externe sociale netwerken van Leverancier, zoals Instagram & LinkedIn is het gebruik van deze netwerken onderworpen aan de voorwaarden van deze derde partijen. 2.12 Waar in deze Algemene Voorwaarden over de Klant wordt gesproken, wordt naast de Klant ook bedoeld de Consument. Indien expliciet de definitie Consument wordt gebruikt, ziet die bepaling expliciet op de Consument, omdat op dat punt specifieke consumenten rechtelijke bepalingen gelden.

Artikel 3 -  Aanbod en totstandkoming van de Overeenkomst

3.1 De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Klant een Aanbod van Leverancier (op welke wijze ook) aanvaardt en Leverancier deze aanvaarding heeft bevestigd of is begonnen met de uitvoering van de Overeenkomst.  3.2 Een Aanbod dat middels een offerte wordt gedaan is geldig tot dertig (30) dagen na verzending daarvan, tenzij daarin anders is aangegeven. Indien de Klant het Aanbod na het verstrijken van voornoemde termijn aanvaardt, is Leverancier niet verplicht deze aanvaarding van Klant te accepteren. Indien Leverancier toch tot acceptatie overgaat komt de overeenkomst alsnog tot stand. 3.3 Indien Klant niet expliciet akkoord gaat met een Aanbod van de Leverancier, maar desondanks de indruk wekt akkoord te gaan (bijvoorbeeld door alvast bepaalde geoffreerde werkzaamheden door Leverancier te laten uitvoeren), geldt het gehele Aanbod als aanvaard. Het voorgaande geldt ook als Klant aan Leverancier verzoekt om bepaalde werkzaamheden te verrichten zonder een formeel Aanbod af te wachten. 3.4 Na totstandkoming van de Overeenkomst mag deze slechts met wederzijdse instemming worden gewijzigd, voor zover in de Overeenkomst en deze Algemene Voorwaarden niet anders is bepaald.  3.5 Indien na totstandkoming van de Overeenkomst blijkt dat het Aanbod van Leverancier gebaseerd is geweest op door Klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens, dan heeft Leverancier het recht de overeenkomst daarop naar evenredigheid aan te passen. 3.6 Indien een Aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft en/of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het Aanbod vermeld. 3.7 Elk Aanbod van Leverancier bevat een omschrijving (op de Website) van de Producten, Diensten, Opleidingen en/of eventueel Onderwijsmateriaal, zodat duidelijk is welke rechten en verplichtingen verbonden zijn aan aanvaarding van het Aanbod. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het Aanbod binden Partijen niet en geven de Klant geen recht op schadevergoeding en/of ontbinding van de Overeenkomst. 3.8 Alle informatie in welke vorm dan ook die Partijen in verband met de (eventuele) totstandkoming of uitvoering van een Overeenkomst uitwisselen of al hebben uitgewisseld of waarmee zij worden dan wel zijn geconfronteerd, wordt door Partijen als strikt vertrouwelijk beschouwd. Deze informatie wordt betiteld als ‘Vertrouwelijke Informatie’. 3.9 Partijen zullen de Vertrouwelijke Informatie niet gebruiken, opslaan en/of kopiëren voor een ander doel dan waarvoor deze aan hen is verstrekt. In geval van overtreding is de tekortschietende partij in verzuim en verbeurt zij aan de andere partij zonder dat nadere ingebrekestelling nodig is de boete ten bedrage van €25.000 per gebeurtenis. Deze boete laat het recht op aanvullende schadevergoeding onverlet. 3.10 Voorts verplichten Partijen zich om ervoor zorg te dragen dat slechts hun medewerkers die betrokken zijn bij de (eventuele) totstandkoming of uitvoering van de Overeenkomst de beschikking zullen hebben over de Vertrouwelijke Informatie. 3.11 Zonder daardoor in gebreke te komen, kan Leverancier een verzoek tot wijziging van de Overeenkomst weigeren, indien dit in kwalitatief en/of kwantitatief opzicht gevolg zou kunnen hebben. 3.12 De Klant die met de Leverancier een Overeenkomst heeft gesloten, wordt geacht (stilzwijgend) te hebben ingestemd met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden op zowel deze Overeenkomst als vervolgopdrachten en later gesloten Overeenkomsten. 3.13 Leverancier is slechts gebonden aan de aanbieding, indien de Klant de aanbieding binnen de genoemde geldigheidsduur heeft aanvaard. 3.14 Aanbiedingen van Leverancier zijn gebaseerd op productie en levering binnen normale termijnen en onder normale omstandigheden. Leverancier is gerechtigd de op de aanbieding genoemde prijzen en levertijden te wijzigen indien marktprijzen en/of marktomstandigheden daartoe aanleiding geven. 3.15 Een aanbod geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten.

Artikel 4 - Ontbinding overeenkomst                                                                                                                                                                                                                       

4.1. Het staat de Leverancier vrij om van de Klant zekerheidsstelling voor betaling te verlangen. Blijft deze verlangde zekerheidsstelling uit, dan heeft de Leverancier het recht om de bestelde leveringen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden.  4.2 De vordering van de Leverancier is onmiddellijk opeisbaar zodra: de Klant in staat van faillissement wordt verklaard, zijn eigen faillissement aanvraagt, voorlopige surséance van betaling aanvraagt of door beslaglegging, onder curatelestelling of anderzijds de beschikkingsbevoegdheid over zijn vermogen verliest. De Klant is aansprakelijk voor de door Leverancier geleden (of nog te lijden) schade, waaronder ook transport-, opslag- en verzekeringskosten zijn begrepen. 4.3 Leverancier heeft het recht de Overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst en zonder ingebrekestelling met onmiddellijke ingang te ontbinden, indien: 1.De andere Partij een besluit tot ontbinding van de rechtspersoon of onderneming heeft genomen; 2. De zeggenschap van de andere Partij bij een ander komt te rusten dan ten tijde van het sluiten van deze Overeenkomst; 3. Ten aanzien van de andere Partij faillissement is aangevraagd dan wel uitgesproken of, al dan niet voorlopig, surséance van betaling is aangevraagd of verleend; 4.De andere Partij fuseert, splitst of op enigerlei wijze (een deel van) zijn bedrijf overdraagt; 5. De andere Partij in een situatie van overmacht verkeert gedurende meer dan tien dagen.  4.4 Ingeval van ontbinding is de Leverancier, geen vergoeding verschuldigd aan de andere Partij. 

Artikel 5 - Transport                                                                                                                                                                                                                                                            

5.1 Tenzij schriftelijk expliciet anders overeengekomen, geschiedt het risico van verzending, transport en het lossen, in de breedste zin van het woord, voor de Klant.  5.2 De wijze van transport van de goederen geschiedt naar keuze van de Leverancier. Indien de Klant een andere wijze van transport wenst zal hij dat voorafgaand aan het transport schriftelijk kenbaar moeten maken. Eventuele hogere kosten, bijvoorbeeld voor een door de Klant gewenste verzekering, komen ten laste van de Klant, daarnaast mag de Leverancier hiervoor extra afhandelingskosten in rekening brengen. 5.3 Indien is overeengekomen dat transport van de bestelde Producten door de Klant zelf verzorgd zal worden of de Klant de Bestelling op het (hoofd)kantoor zelf wil ophalen, geschiedt dit voor het risico van de klant.  5.4 Voor bezorging buiten Nederland, in Zeeuws Vlaanderen of op de Waddeneilanden kunnen extra kosten in rekening worden gebracht.5.5 De te bezorgen Producten worden geleverd aan de deur op het bezorgadres. Indien dit, om welke reden dan ook niet mogelijk is, geschiedt dit voor risico (en kosten) van de Klant.

Artikel   6 - De prijs en Betalingen                                                                                                                                                                                                                                    

6.1 Leverancier geeft nooit korting op korting, tenzij expliciet vermeld. 6.2 De hoogte van de te betalen verzendkosten staan vermeld op de Website. Dit bedrag wordt tijdens het bestelproces, dus vóór betaling weergegeven op de Website. 6.3 Betaling kan alleen plaatsvinden in euro’s. 6.4 Bezwaren van de Klant tegen de juistheid van de factuur moeten uiterlijk 8 (acht) dagen na factuurdatum schriftelijk en onderbouwd worden ingediend. Wordt binnen genoemde termijn geen bezwaar gemaakt, dan is de factuur door de Klant aanvaard als juist. 6.5 De Klant is verplicht alle factuurbedragen binnen 14 (veertien) dagen na factuurdatum te hebben betaald, tenzij schriftelijk nadrukkelijk anders overeengekomen. Indien de betaling niet op het gestelde tijdstip is voldaan, is de Klant in verzuim zonder dat een verdere schriftelijke ingebrekestelling is vereist. De Klant is de wettelijke rente per maand verschuldigd over het factuurbedrag gerekend vanaf het moment dat de Klant in verzuim is tot volledige voldoening van de factuur. Een gedeelte van een maand wordt voor een volle maand gerekend. 6.6 Onverminderd het bepaalde in het vorige lid, is Leverancier gerechtigd volledige betaling van het verschuldigde factuurbedrag van de Klant te vorderen, voorafgaande aan de levering van de Producten, alsmede om van de Klant zekerheidsstelling voor betaling te verlangen. 6.7 Indien de Klant met betaling in gebreke blijft zijn alle door de Leverancier te maken (buiten)gerechtelijke (incasso)kosten voor rekening van de Klant. 6.8  Leverancier is gerechtigd openstaande facturen bij haar kredietverzekeraar te melden en openstaande facturen en nog te ontstane facturen over te dragen aan  derden (cederen), niet beperkt tot zijnde derden in de zin van artikel 1 van deze algemene voorwaarden en voorts is de Leverancier gerechtigd openstaande facturen te verpanden aan derden, niet beperkt tot zijnde derden in de zin van artikel 1 van deze algemene voorwaarden.  6.9 De door de Klant gedane betalingen strekken eerst ter voldoening van kosten, aansluitend van rente en daarna van de oudste schulden, ook als de Klant een andere titel aan zijn betaling heeft gegeven. 6.10 Het is de Klant niet toegestaan zijn betalingsverplichtingen op te schorten of zijn vorderingen op de Leverancier te verrekenen. 6.11 Aanbiedingen van Leverancier in welke vorm dan ook zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.  6.12 Leverancier zal de Klant zo spoedig mogelijk schriftelijk op de hoogte brengen van iedere prijsverhoging. 6.13 Indien sprake is van een Overeenkomst op afstand, gesloten tussen Leverancier en een Consument, zijn de op de aanbieding vermelde prijzen uitgedrukt in euro’s, inclusief BTW. Verzendkosten worden tijdens het bestelproces, dus vóór betaling weergegeven op de Website.                                                                                                  

Artikel   7 - Levering                                                                                                                                                                                                                                                        

7.1 Bestellingen worden, na betaling en bevestiging zo snel mogelijk geleverd. De Leverancier hanteert een richtlijn van circa 3 (drie) werkdagen. 7.2 De levertermijn zoals beschreven in artikel 7.1 en eventueel vermeld in communicatie met de Klant, gelden slechts bij benadering en zijn nimmer te beschouwen als een fatale termijn. Overschrijding van de levertijd, door welke oorzaak ook, geeft de Klant nimmer recht op een schadevergoeding en/of ontbinding van de overeenkomst, tenzij de overschrijding is ontstaan door opzet of grove schuld. 7.3 Als een Product tijdelijk niet op voorraad is, zal indien mogelijk, op de Website worden vermeld wanneer het Product weer beschikbaar zal zijn.  7.4 De Leverancier behoudt het recht het bestelde in gedeelten te leveren. In dergelijk geval is de Leverancier gerechtigd iedere deellevering separaat te factureren en zijn de geldende betalingsvoorwaarden overeenkomstig van toepassing.  7.5 Indien een Product niet leverbaar is zal de Leverancier zo spoedig mogelijk leveren. Indien het niet te leveren Product na 3 (drie) maanden na bevestiging van de Bestelling nog niet is uitgeleverd aan de Klant, wordt het gecrediteerd tot ten hoogste de factuurwaarde van het betreffende Product. 7.6  De Producten worden geleverd op het door Klant opgegeven adres. De Klant dient ervoor te zorgen dat het opgegeven afleveradres volledig en juist is en dat de Producten op dat adres kunnen worden geleverd. 7.7 De Klant is verplicht de Bestelling in ontvangst te nemen. Mocht de Klant met  ontvangst in gebreke blijven, dan worden deze voor rekening en risico van de Klant bewaard. 

ARTIKEL 8 - Registratie                                                                                                                                                                                                                                                

8.1 Om optimaal gebruik te maken van de Websites van de Leverancier, kan de Klant zich online registreren middels de account-aanmeldmogelijkheid op de Website.  8.2 Tijdens de registratieprocedure kiest Klant een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee hij na registratie kan inloggen op de Website. De Klant is zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een betrouwbaar wachtwoord. 8.3 De Klant dient zijn inloggegevens, zijn gebruikersnaam en wachtwoord strikt geheim te houden. Leverancier is niet aansprakelijk voor misbruik van de inloggegevens en mag er steeds vanuit gaan dat een Klant die zich aanmeldt op de Website ook daadwerkelijk die Klant is. Al hetgeen gebeurt via het account van Klant, valt onder de verantwoordelijkheid en het risico van Klant. 8.4 Indien de Klant vermoedt of op de hoogte is dat zijn inloggegevens in handen van onbevoegden zijn gekomen, dient hij zo spoedig mogelijk zijn wachtwoord te wijzigen en de Leverancier daarvan in kennis te stellen, zodat Leverancier gepaste maatregelen kan nemen. 8.5 Leverancier behoudt zich te allen tijde het recht voor om een aanmelding te weigeren. Leverancier heeft in ieder geval het recht een aanmelding te weigeren als Leverancier vermoedt dat de ingevulde gegevens vals of onjuist zijn of indien Leverancier redenen heeft om misbruik van de Website of haar dienstverlening te vermoeden of te vrezen heeft.  8.6 Leverancier zal de door de Klant verstrekte informatie vertrouwelijk behandelen en alleen aan derden verstrekken voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst. 8.7 De geheimhoudingsplicht geldt niet indien Leverancier als gevolg van wet­ en/of regelgeving of een rechterlijke uitspraak gehouden is de vertrouwelijke informatie openbaar te maken en zich hierbij niet kan beroepen op een wettelijk of een door een rechter toegestaan verschoningsrecht. Deze uitzondering geldt eveneens voor de werknemers van Leverancier.

Artikel   9 - Eigendomsvoorbehoud                                                                                                                                                                                                                                      

9.1 Zolang het factuurbedrag en de eventuele rente en de bijkomende incassokosten betreffende de geleverde Producten nog niet volledig betaald zijn, blijven de Producten eigendom van de Leverancier. Indien de Klant met de betaling van het verschuldigde bedrag in gebreke blijft, is de Leverancier gerechtigd de Producten direct terug te halen van de plaats waar deze zich bevinden. De Klant zal daarin alle medewerking verlenen. Alle kosten verbonden aan het terughalen van de Producten komen voor rekening van de Klant. de Leverancier is eveneens gerechtigd eventuele schade aan Producten op de Klant te verhalen of (mogelijke) waardevermindering van de Producten aan de Klant in rekening te brengen.  9.2 De Klant is verplicht medewerking te verlenen aan alle redelijke maatregelen die de Leverancier wenst te treffen ter bescherming van het eigendomsrecht van de Leverancier. In geval van overtreding is de tekortschietende partij in verzuim en verbeurt zij aan de andere partij zonder dat nadere ingebrekestelling nodig is de boete ten bedrage van €25.000 per gebeurtenis. Deze boete laat het recht op aanvullende schadevergoeding onverlet. 

Artikel   10 - Controle                                                                                                                                                                                                                                                        

10.1 Controles op de geleverde Bestelling (bijvoorbeeld de juiste aantallen, producten en het controleren op (verpakkings)beschadigingen berust bij de Klant. 10.2 De hoeveelheid van de geleverde goederen, aangegeven op de vrachtbrief, afleveringsbon of ieder voor dat doel gewaarmerkt document, worden als juist erkend, tenzij gebreken onmiddellijk door de Klant op het desbetreffende ontvangstbewijs zijn aangetekend. Genoemde gebreken dienen daarnaast als Klacht, binnen 48 uur na aflevering gedetailleerd en schriftelijk per mail aan de Leverancier te worden gemeld. 10.3  Indien van een gebrek later melding wordt gemaakt dan de in lid 2 vermelde termijn, dan heeft de Klant geen recht meer toe op herstel, vervanging of schadeloos-stelling. 10.4 Indien de klacht over de levering gegrond is worden de goederen door de Leverancier vervangen, hersteld of gecrediteerd, tot ten hoogste de factuurwaarde van de betreffende Bestelling.                                                                                                                                                                 10.5 Afwijkingen die, alle omstandigheden in aanmerking genomen, in redelijkheid geen of een ondergeschikte invloed hebben op de gebruikswaarde van eerder geleverde of nog te leveren Producten en/of Diensten, worden steeds geacht afwijkingen van geringe betekenis te zijn waaraan de Klant geen rechten kan ontlenen. 10.6 Gemelde gebreken op de geleverde Bestelling kunnen nimmer, ook niet wanneer deze tijdig gemeld zijn, aanleiding geven tot opschorting van betaling van eerdere leveringen, of van nog plaats te vinden leveringen, of tot opzegging en ontbinding van de Overeenkomst. 

Artikel   11 - Klachten en geschillen                                                                                                                                                                                                                                

11.1 Op alle, onder deze Voorwaarden aangegane Overeenkomsten en daaruit voortvloeiende geschillen is het Nederlands recht van toepassing.  11.2 Klachten over de Leverancier, offertes, facturen en/of de geleverde diensten en producten dienen schriftelijk en gemotiveerd per e-mail binnen 48 uur na ontvangst ingediend te worden onder vermelding van het onderwerp ‘klacht’. Klachten over Dermis Health kunnen worden ingediend middels het contactformulier op de website www.dermishealth.nl. Klachten over Skinuals via info@skinual.com Klachten worden vertrouwelijk behandeld. 11.3 Klachten welke ontvangen zijn door de Leverancier worden geregistreerd in het klachtendossier van de Leverancier. Na afhandeling van de Klacht(en) wordt het dossier tot 2 (twee) jaar bewaard. 11.4 Binnen 2 (twee) weken van ontvangstdatum wordt een Klacht afgehandeld. Echter, wanneer de afhandeling van de Klacht meer tijd vergt, kan deze termijn worden verlengd. Degene die de Klacht heeft ingediend wordt hiervan op de hoogte gesteld. De Leverancier zal in dat geval een reële indicatie geven binnen welke termijn de Leverancier verwacht wordt dat de klachtafhandeling zal plaatsvinden. Indien een Klacht niet in behandeling genomen wordt, wordt de indiener van de Klacht uiterlijk binnen 2 (twee) weken na ontvangstdatum hiervan op de hoogte gesteld.  11.5 Indien door een Klacht extra onderzoek gewenst is door de klager, kunnen daar extra (onderzoek)kosten bij komen. De geschatte kosten worden door de Leverancier voorafgaand aan het onderzoek teruggekoppeld aan de klager. Indien vast komt te staan dat een Klacht ongegrond is, dan komen de kosten die daardoor ontstaan voor rekening van de klager. 11.6 Alle geschillen, welke mochten ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst van opdracht dan wel van nadere overeenkomsten, die daarvan het gevolg mochten zijn, zullen worden beslecht door de daartoe bevoegde rechter van de Rechtbank Rotterdam.

Artikel   12 - Herroepingsrecht                                                                                                                                                                                                                                                        12.1 Zakelijke Klanten van de Leverancier hebben geen wettelijk recht op herroeping. 

Artikel 13 - Merken en handelsnaam                                                                                                                                                                                                                               13.1. Het is de Klant niet toegestaan, tenzij met schriftelijke toestemming en op aanwijzing van de Leverancier, gebruik te maken van de handelsna(a)m(en), merken en/of Product(verpakking)en van de Leverancier.

Artikel 14 - Overmacht                                                                                                                                                                                                                                                      14.1 Van overmacht is sprake als de Leverancier verhinderd wordt de verplichtingen uit de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk na te komen als (zowel direct als indirect) gevolg van (maar niet beperkt tot) oorlog, oorlogsgevaar, (dreiging van) terrorisme, burgeroorlog, bedrijfsbezetting, brand, waterschade, oproer, molest, revolutie, overstroming, overheidsmaatregelen, werkstaking, politieke staking, een gebrek aan grondstoffen, ingrediënten of producten, werkliedenuitsluiting, onvervangbare werknemers, Brexit, pandemieën (waaronder COVID-19), ziekte werknemers, locatie problemen, weersomstandigheden, verkeersstoring, storing in de levering van energie, algemene vervoersproblemen evenals niet voorzienbare stagnatie bij toeleveranciers of Derden waarvan de Leverancier afhankelijk zijn. 14.2 Met overmacht wordt eveneens bedoeld alle overige oorzaken die buiten de schuld of risicosfeer van de Leverancier zijn ontstaan. 14.3 Omstandigheden van zodanige aard, en als naleving of verdere naleving van de Overeenkomst redelijkerwijs niet van de Leverancier kan worden verlangd, geeft de Leverancier het recht de overeenkomst op te schorten, op te zeggen en/of de levering te vertragen, zonder dat de Leverancier tot enige schadevergoeding verplicht is.

Algemene aanvullende bepalingen Dermis Health                                                                                                                                                                                                                Deze voorwaarden gelden in aanvulling op de algemene voorwaarden van Dermis Health Group. Wanneer er strijd is tussen de algemene voorwaarden van Dermis Health Group en deze aanvullende bepalingen, prevaleren de aanvullende bepalingen. Voor alles wat niet expliciet in deze aanvullende voorwaarden is geregeld, gelden de algemene voorwaarden van Dermis Health Group. 

Artikel 1 – Toepasselijkheid van voorwaarden bij aankoop van Skinuals supplementen

1.1Bij de aankoop van Skinuals supplementen via de webshop zijn de Algemene Voorwaarden van Skinuals van toepassing. Door een bestelling te plaatsen, verklaart de koper zich akkoord met deze voorwaarden. In geval van tegenstrijdigheden tussen de algemene voorwaarden van Dermis Health en die van Skinuals, prevaleren de Algemene Voorwaarden van Skinuals met betrekking tot de betreffende Producten. 

1.2Waar in deze Algemene Voorwaarden over de Klant wordt gesproken, wordt naast de Klant ook bedoeld de Consument. Indien expliciet de definitie Consument wordt gebruikt, ziet die bepaling expliciet op de Consument, omdat op dat punt specifieke consumenten rechtelijke bepalingen gelden.

Artikel  2 - Eigendomsbehoud en auteursrecht                                                                                                                                                                                                                          

2.1 Het auteursrecht en/of elk ander intellectueel eigendomsrecht op het Aanbod, Product, Opleidings- of enig ander werk voortvloeiend of verband houdende met de Overeenkomst, het volgen van een Opleiding en indien van toepassing het doen van een examen, rust bij Leverancier, dan wel bij derden. De intellectuele eigendomsrechten rusten nooit bij de Klant/Consument. 2.2 Het door Leverancier verstrekte, vervaardigde en/of ter beschikking gestelde trainingsmateriaal of enig ander werk is uitsluitend bedoeld voor eigen gebruik. Het is de Klant/Consument, ongeacht de wijze daarvan, verboden de verkregen informatie in zijn geheel of gedeeltelijk te verveelvoudigen en/of te openbaren door middel van druk, fotokopie, microfilm of op enige andere wijze zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Leverancier. Het is tevens verboden foto’s, geluids- en/of beeldopnamen van/tijdens Contactonderwijs en/of Afstandsonderwijs te maken en te verspreiden. Tenzij hier uitdrukkelijk toestemming voor is verleend.2.3 Elke handeling in strijd met het in dit artikel gestelde wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht. 2.4 Bij inbreuk komt Leverancier een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door haar gebruikelijk gehanteerde vergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade.

Artikel 3 Tarieven, Facturatie en Betalingsvoorwaarden

3.1De Overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de Overeenkomst anders voortvloeit of indien Partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.

3.2 Het Aanbod voor het gekozen traject is inclusief btw. Kosten die hiermee samenhangen, waaronder, maar niet beperkt tot supplementen en laboratoriumonderzoek, komen voor rekening van Consument en zijn niet bij de trajecten inbegrepen. 3.3. Met het aangaan van de overeenkomst ontstaat de verplichting tot betaling. Leverancier komt het recht toe een aanbetaling te vergen. Indien wordt overeengekomen dat in fases wordt gefactureerd is Leverancier gerechtigd de werkzaamheden op te schorten tot de (volgende) betaling is voldaan. De betalingsmethode en de bijbehorende betaalmomenten worden gezamenlijk afgesproken bij het aangaan van de overeenkomst.

3.4 De Leverancier heeft het recht om bij betaling in termijnen aanvullende kosten in rekening te brengen. 3.5 Voor online Diensten en/of Producten, zoals, maar niet beperkt tot e-books, dient de betaling altijd te worden voldaan voordat toegang wordt verleend. 3.6 De tarieven die bij het sluiten van de Overeenkomst zijn afgesproken, zijn gebaseerd op het prijsniveau dat op dat moment geldt. De Leverancier heeft het recht om de vergoedingen aan te passen wanneer gewijzigde omstandigheden dit vereisen. Wijzigingen in de tarieven worden zo snel mogelijk aan de Consument gecommuniceerd. Binnen een lopende Overeenkomst zullen de vergoedingen echter niet worden verhoogd. 3.7 Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na de factuurdatum te worden betaald, tenzij er schriftelijk andere afspraken zijn gemaakt of een afwijkende betaaltermijn op de factuur staat vermeld. Indien een vooruitbetaling is afgesproken, moet de betaling uiterlijk 2 werkdagen voor de start van het consult of traject zijn voldaan. 3.8. Er zijn geen contracten afgesloten met zorgverzekeraars. Het is de verantwoordelijkheid van deConsument om de factuur tijdig te betalen.

3.9 Voor de gevolgen van het niet tijdig betalen van een factuur, inclusief het verschuldigd zijn van wettelijke rente, redelijke kosten voor het verkrijgen van voldoening en mogelijke gevolgen in geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling, verwijzen wij naar artikel 3 van de algemene voorwaarden.


Artikel 4 Informatieverstrekking

4.1 Consument stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan Leverancier. 4.2 De Consument is verantwoordelijk voor de correctheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de verstrekte informatie, ook wanneer deze afkomstig is van Derden. De Leverancier zal deze gegevens vertrouwelijk behandelen.4.3 De Consument is zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van wijzigingen, zoals een verandering in contactgegevens of medicatie. 4.4 De Consument vrijwaart de Leverancier van aansprakelijkheid voor enige schade die voortvloeit uit het niet naleven van de bepalingen in artikel 4.3.

4.5 Als de Consument de gevraagde gegevens niet of niet tijdig aanlevert en dit leidt tot vertraging in de uitvoering van de opdracht, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Consument. De einddatum van het traject wordt hierdoor echter niet verplaatst.

Artikel 5: Uitvoering en Aansprakelijkheid van de Leverancier

5.1 Leverancier is niet aansprakelijk voor enige schade, van welke aard en omvang dan ook en door welke oorzaak dan ook ontstaan, hetzij direct, hetzij indirect, welke het gevolg zijn van handelen en nalaten dan wel anderszins voor rekening komen van derden. 5.2 De Leverancier heeft het recht om derden in te schakelen voor de uitvoering van de werkzaamheden.5.3 Leverancier is niet aansprakelijk voor enige schade, hetzij direct, hetzij  indirect, van welke aard dan ook, ontstaan doordat zij is uitgegaan dan wel mocht uitgaan van, door, of namens de Consument verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens. 5.3 De door de Leverancier aangeboden diensten zijn bedoeld als aanvulling op reguliere medische behandelingen en mogen niet worden beschouwd als vervanging daarvan. Bij gezondheidsklachten of andere medische vraagstukken dient de Consument altijd eerst een arts of zorgprofessional te raadplegen. Dit geldt met name wanneer er sprake is van bestaande gezondheidsproblemen, het gebruik van medicijnen, medische behandelingen, allergieën, of andere omstandigheden die invloed kunnen hebben op de gezondheid. De Consument blijft zelf verantwoordelijk voor het afstemmen van de aangeboden informatie op zijn of haar persoonlijke situatie en gezondheidstoestand. 5.4 De Consument vrijwaart Leverancier uitdrukkelijk voor alle aanspraken van derden, tot vergoeding van enige schade. 5.5 Leverancier staat los van de Nederlandse Vereniging van Diëtisten (NVD), alle opdrachtgevers en alle werkgevers waar Leverancier werknemers werkzaam zijn, of zijn geweest. Leverancier staat ook los van de bedrijven waar werknemers werkzaam zijn, of zijn geweest. De informatie van Leverancier is gebaseerd op eigen normen, waarden en opinie, welke in de loop der jaren zijn beïnvloed door opleidingen gevolgd door, werkervaringen van en bestudering van wetenschappelijke literatuur door de werknemers van Leverancier. 5.6 Bij een geadviseerd product en/of ingrediënt (waaronder, maar niet beperkt tot het Aanbod van de Leverancier) is de Consument zelf verantwoordelijk voor de beoordeling of een bepaald product en/of ingrediënt gezond, verantwoord en/of geschikt is voor de eindgebruiker. Enige aansprakelijkheid voortvloeiend uit een verkeerde beoordeling voor de Consument, is altijd voor rekening en risico van de Consument, deze vrijwaart Leverancier en hun medewerkers in de volste zin van het woord schade voortvloeiend uit een verkeerde beoordeling en indien ondanks een juiste beoordeling het product en of ingrediënt toch tot gezondheidsschade leidt voor de eindgebruiker en zijn directe familie. 5.7 De Leverancier voert de opdracht uit naar  beste kunnen en inzicht. Leverancier is echter niet aansprakelijk voor het niet behalen van het beoogde resultaat van de Consument. De Consument erkent dat het resultaat niet altijd onmiddellijk zichtbaar is en dat het uiteindelijke resultaat mede afhankelijk is van de actieve inzet van de Consument. 5.8 Leverancier geeft op geen enkele wijze garanties en is niet aansprakelijk voor (medische) complicaties die tijdens of na de uitvoering van de werkzaamheden ontstaan bij de Consument. 5.9 Indien na het gebruik van aangeraden supplementen geen vervolgafspraak wordt gemaakt, is de Consument zelf verantwoordelijk voor het tijdig stopzetten of afbouwen van het gebruik.  5.10 Indien gebruik wordt gemaakt van online contact is de Consument zelf verantwoordelijk voor goede software en een (veilige)internetverbinding. 5.11Leverancier heeft geen invloed op- en is niet aansprakelijk voor handelingen of vertragingen door derden, zoals uitslagen van het labonderzoek.5.12 In het geval dat Leverancier een schadevergoeding verschuldigd is aan Consument voor het veroorzaken van directe schade, bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, of wanneer niet tot uitkering over wordt gegaan het bedrag door Leverancier in rekening is gebracht in de drie maanden voorafgaand aan het ontstaan van de schade, tenzij redelijkheid en billijkheid anders vergt. 5.12 Consument vrijwaart Leverancier tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door haar geleverde diensten en producten.

Artikel 6: Wijziging van de overeenkomst

6.1 Indien tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat aanpassing of aanvulling van de overeengekomen werkzaamheden noodzakelijk is, zullen partijen in onderling overleg de Overeenkomst tijdig aanpassen.6.2 Indien partijen overeenkomen dat de Overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan dit invloed hebben op de einddatum van het traject. De Leverancier zal de Consument hierover zo spoedig mogelijk informeren.6.3 Annulering van een overeenkomst door de Consument is enkel schriftelijk mogelijk. Annulering kan tot 14 kalenderdagen na het sluiten van Overeenkomst kosteloos plaatsvinden,tenzij de werkzaamheden binnen deze termijn zijn gestart. Buiten deze wettelijke bedenktijd voor Consumenten gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:- Annulering binnen 72 uur voor aanvang van een eerste consult resulteert in een vergoeding van 30% van het totale bedrag.- Bij tussentijdse beëindiging van een traject worden de reeds genoten consulten, gewerkte uren en gemaakte kosten direct in rekening gebracht.6.4 Verplaatsing en No-show van Consulten; Een (los) consult kan tot 48 uur voor aanvang kosteloos worden verplaatst. Indien de Consument niet verschijnt op de afspraak, wordt een consult binnen een traject als vervallen beschouwd. Bij een consult binnen een traject dient een verplaatst consult altijd binnen de doorlooptijd plaats te vinden. Indien de Consument een losse sessie boekt en hierbij niet op komt dagen, dan worden de kosten hiervan volledig in rekening gebracht. 6.5 Indien Consument te laat is voor een overeengekomen consult, komt deze tijd te vervallen zonder recht op verrekening van het bedrag.6.6 Leverancier heeft het recht de Overeenkomst op te schorten of beëindigen als de verplichtingen uit de Overeenkomst niet worden nagekomen of wanneer nieuwe omstandigheden naar voren zijn gekomen die ten tijde van het sluiten van de overeenkomst nog niet kenbaar waren.6.7 Zodra de klant akkoord gaat met een laboratoriumonderzoek en dit in gang wordt gezet, is annulering niet meer mogelijk en blijven de volledige kosten verschuldigd. Dit geldt tevens voor reeds ingezonden onderzoeksmaterialen, die in alle gevallen worden gefactureerd.

Artikel 7 - Klachten, onderzoek, garanties en verjaringstermijn                                                                                                                                                                                

7.1 Klant is verplicht het geleverde te onderzoeken, onmiddellijk op het moment dat de zaken ter beschikking zijn gesteld door Leverancier. Daarbij dient onderzocht te worden of de kwaliteit en/of kwantiteit van het geleverde in overeenstemming is met de Overeenkomst en/of Bestelling en voldoet aan de eisen die Partijen zijn overeengekomen. Bij aanwezigheid van een gebrek dient de Klant Leverancier terstond, doch binnen 48 uur, schriftelijk en gemotiveerd per mail op de hoogte te brengen.  7.2 Indien Klant niet binnen 48 uur na de dag van levering van de Bestelling Leverancier schriftelijk en gemotiveerd wijst op de gebreken, dan wordt de wederpartij geacht met de staat van de Bestelling en/of diensten, in te stemmen en vervalt het klachtrecht, tenzij uit de aard van de zaak of de overige omstandigheden een langere termijn voortvloeit. 7.3 Binnen 2 (twee) weken van ontvangstdatum wordt een Klacht afgehandeld. Echter, wanneer de afhandeling van de Klacht meer tijd vergt, kan deze termijn worden verlengd. Degene die de Klacht heeft ingediend wordt hiervan op de hoogte gesteld. De Leverancier zal in dat geval een reële indicatie geven binnen welke termijn de Leverancier verwacht wordt dat de klachtafhandeling zal plaatsvinden.  7.4 Indien een Klacht niet in behandeling genomen wordt, wordt de indiener van de Klacht uiterlijk binnen 2 (twee) weken na ontvangstdatum hiervan op de hoogte gesteld. 7.5 Indien door een Klacht extra onderzoek gewenst is door de klager, kunnen daar extra (onderzoek)kosten bij komen. De geschatte kosten worden door de Leverancier voorafgaand aan het onderzoek teruggekoppeld aan de klager. Indien vast komt te staan dat een Klacht ongegrond is, dan komen de kosten die daardoor ontstaan voor rekening van de klager.  7.6 Eventuele klachten over de (kwaliteit) van de door gegeven Opleidingen dienen uiterlijk binnen 8 (acht) dagen na uitvoering hiervan, schriftelijk en gemotiveerd aan Dermis Health kenbaar te worden gemaakt. Dit kan middels het contactformulier op de website. Bij het uitblijven hiervan wordt de Klant geacht geen klachten te hebben en Dermis Health  te hebben voldaan aan zijn verplichtingen.                               7.7 De bewaarcondities van de Skinuals Voedingssupplementen zoals omschreven op de verpakkingen dienen altijd in acht genomen te worden. Op het moment van ontvangst is de Klant verantwoordelijk voor het nastreven van de gestelde bewaarcondities en voor het overbrengen van deze informatie aan de eindgebruiker. Indien er Klachten zijn betreffende de ranzigheid van Voedingssupplementen zal het supplement vergeleken worden met monsters van hetzelfde batchnummer die Skinuals heeft bewaard. 7.8 Geen klachten zijn mogelijk ten aanzien van geringe onderlinge kleurafwijkingen. 7.9 Geen klachten zijn mogelijk indien de Voedingssupplementen zaken heeft vermengd met andere producten. 7.10 Geen klachten zijn mogelijk ten aanzien van zaken die na ontvangst door de Klant van aard en/of samenstelling zijn veranderd, of geheel of gedeeltelijk zijn bewerkt of verwerkt of zich niet langer in de originele verpakking bevinden. 7.11 Leverancier dient door Klant in staat te worden gesteld klachten te controleren. 7.12 Wanneer Partijen geen overeenstemming kunnen vinden over de Klacht, dan wordt een onafhankelijke deskundige ingeschakeld. De kosten daarvan komen voor rekening van de partij die door de deskundige in ongelijk wordt gesteld, tenzij Partijen vooraf anders zijn overeengekomen.                                                                                      7.13 Iedere vorm van garantie komt te vervallen indien een gebrek is ontstaan als gevolg van of voortvloeit uit onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik daarvan of gebruik na de houdbaarheidsdatum, onjuiste opslag of onderhoud daaraan door Klant en/of door derden wanneer, zonder schriftelijke toestemming van Leverancier, Klant of derden aan het Product wijzigingen hebben aangebracht danwel hebben getracht aan te brengen, daaraan andere zaken werden bevestigd die daaraan niet bevestigd dienen te worden of indien deze werden ver- of bewerkt op een andere dan de voorgeschreven wijze. De Klant komt evenmin aanspraak op garantie toe indien het gebrek is ontstaan door of het gevolg is van omstandigheden waar Leverancier geen invloed op kan uitoefenen, daaronder begrepen weersomstandigheden (zoals bijvoorbeeld doch niet uitsluitend, extreme  temperaturen of regenval) et cetera. 7.14 Indien de door Leverancier verstrekte garantie een Product betreft die door een derde werd geproduceerd, dan is de garantie beperkt tot die, die door de producent van de zaak ervoor wordt verstrekt. 7.15 De Klant moet Leverancier uiterlijk binnen 6 (zes) maanden nadat zij bekend is geworden met, of bekend had kunnen zijn met de door haar geleden schade hiervoor aanspreken. Na deze termijn komt iedere aansprakelijkheid van Leverancier te vervallen door verjaring. 7.16 Indien vaststaat dat een Product gebrekkig is en dienaangaande tijdig is gereclameerd, dan zal Leverancier de gebrekkige zaak binnen redelijke termijn na retourontvangst daarvan danwel, indien retournering redelijkerwijze niet mogelijk is, na schriftelijke kennisgeving ter zake van het gebrek door Klant, ter keuze van Leverancier, vervangen dan wel vervangende vergoeding daarvoor aan Klant voldoen. In geval van vervanging is Klant gehouden om de vervangen Producten aan Leverancier te retourneren en de eigendom daarover aan Leverancier te verschaffen, tenzij Leverancier anders aangeeft. In het geval van een vervangende vergoeding is deze vergoeding in alle gevallen beperkt tot maximaal de door Klant betaalde koopprijs voor de desbetreffende goederen van Leverancier. Indien Klant de zaken nog niet aan Leverancier heeft betaald, is Leverancier aan Klant ook geen vergoeding verschuldigd. 

Artikel 8 Bijzondere bepalingen

8.1 Beide Partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen. 8.2 Leverancier zal de door de Klant verstrekte informatie vertrouwelijk behandelen en alleen aan derden verstrekken voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst. 8.3 De geheimhoudingsplicht geldt niet indien Leverancier als gevolg van wet­ en/of regelgeving of een rechterlijke uitspraak gehouden is de vertrouwelijke informatie openbaar te maken en zich hierbij niet kan beroepen op een wettelijk of een door een rechter toegestaan verschoningsrecht. Deze uitzondering geldt eveneens voor de werknemers van Leverancier. 8.4 De Leverancier bewaart persoonsgegevens, consult verslagen en overige dossierstukken niet langer dan noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst en in overeenstemming met wettelijke verplichtingen.

-Voor gegevens gerelateerd aan diëtistische consulten geldt een bewaartermijn van 20 jaar vanaf de laatste wijziging in het dossier, conform de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).

-Voor gegevens met betrekking tot coaching zonder medische component geldt een bewaartermijn van maximaal 7 jaar, tenzij een langere termijn noodzakelijk is op grond van fiscale of wettelijke verplichtingen.

-Na afloop van de bewaartermijn worden de gegevens op een veilige manier verwijderd of vernietigd.

-Voor meer informatie wordt verwezen naar de privacyverklaring.

Artikel 9 - Klachten en geschillen                                                                                                                                                                                                                                

9.1 Op alle, onder deze Voorwaarden aangegane Overeenkomsten en daaruit voortvloeiende geschillen is het Nederlands recht van toepassing.  9.2 Klachten over de Leverancier, offertes, facturen en/of de geleverde diensten en producten dienen schriftelijk en gemotiveerd per e-mail binnen 48 uur na ontvangst ingediend te worden onder vermelding van het onderwerp ‘klacht’. Klachten over Dermis Health kunnen worden ingediend middels het contactformulier op de website www.dermishealth.nl. Klachten over Skinuals via info@skinuals.com Klachten worden vertrouwelijk behandeld. 9.3 Klachten welke ontvangen zijn door de Leverancier worden geregistreerd in het klachtendossier van de Leverancier. Na afhandeling van de Klacht(en) wordt het dossier tot 2 (twee) jaar bewaard. 9.4 Binnen 2 (twee) weken van ontvangstdatum wordt een Klacht afgehandeld. Echter, wanneer de afhandeling van de Klacht meer tijd vergt, kan deze termijn worden verlengd. Degene die de Klacht heeft ingediend wordt hiervan op de hoogte gesteld. De Leverancier zal in dat geval een reële indicatie geven binnen welke termijn de Leverancier verwacht wordt dat de klachtafhandeling zal plaatsvinden. Indien een Klacht niet in behandeling genomen wordt, wordt de indiener van de Klacht uiterlijk binnen 2 (twee) weken na ontvangstdatum hiervan op de hoogte gesteld.  9.5 Indien door een Klacht extra onderzoek gewenst is door de klager, kunnen daar extra (onderzoek)kosten bij komen. De geschatte kosten worden door de Leverancier voorafgaand aan het onderzoek teruggekoppeld aan de klager. Indien vast komt te staan dat een Klacht ongegrond is, dan komen de kosten die daardoor ontstaan voor rekening van de klager. 9.6 Alle geschillen, welke mochten ontstaan naar aanleiding van de overeenkomst van opdracht dan wel van nadere overeenkomsten, die daarvan het gevolg mochten zijn, zullen worden beslecht door de daartoe bevoegde rechter van de Rechtbank Rotterdam. 9.7 Partijen zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

Dermis Health Group kan deze Algemene Voorwaarden wijzigen. De laatste versie van de Algemene Voorwaarden is altijd de geldende versie en is beschikbaar op de website www.dermishealth.nl

Algemene voorwaarden Dermis Health Group, opgesteld in januari 2025.